فـجأه وانت ماشــى

تلاقي محفظه واقعه .. وفيها1500 دولار وبطاقه

وبطاقة الراجل صاحبها

ولانك انسان امين تتصل بالراجل تقوله محفظتك معايا . ويقولك الراجل شكرا جدا اشوف حضرتك فين ؟

تروح تقابله .. الراجل يستغرب إن فيها 1500 .. ويقولك دا كان فيها 1000 دولار بس
انت تفكر لمجرد ثواني .. ثم تقوله .. حضرتك انا لقيتها زي ما هيا كدة

يقولك .. منا عارف .. انا كنت بختبرك بس .. انا محتاج امين مخازن علشان أأمنه علي

مخازن فيها بضائع بالمليارات..

وكل يوم أرمي محفظتي وفيها الكرت بتاعى ..على امل انها تقع فى ايد الرجل الامين اللذى يصلح للوظيفة

لاني مش قادر اجيب حد أمين فعلا علي المخازن دى
ولو انتا بقا اللى لقيت المحفظة وفجأة تلاقى صاحبها بيقولك

سأعطيك مرتب أكبر من مرتبك الحالي ب 100 ضعف

وربنا اختارك عشان الوظيفه دي .. ارجوك انك تقبل..

ساعتها حقا هتدرك .. جمله ان الله سيفتح لك باب كنت تحسبه من شدة اليأس لم يخلق بمفتاح

{وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ... مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ}
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
المصدر
---------> facebook ----> قصص قصيرة رائعة

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة